Motiveringar 2017

 

– Bank & Finans
Zmarta Group

Hos vinnarna i klassen Bank & Finans svarar pålästa agenter, de presterar mycket bra och håller en hög jämn kunskapsnivå. Vilka frågor jag än har, så ges helt glatt bara zmarta svar. Segrare är Zmarta Group.

Övriga Nominerade: OPR Finance AB / Everyday Plus, Santander Consumer Bank


– Business to Business
DHL Expres

Professionella agenter och god tillgänglighet kännetecknar det segrande företaget i klassen Business to Business. På ett tryggt och säkert sätt hjälper de sina kunder att hålla reda på leveranser över hela världen, DHL Express står högst på pallen i år.

Övriga Nominerade: Husqvarna Group AB, St1 Sverige AB


– Försäkring
SPP

Försäkringar är svårt och det finns många frågor att besvara, de vinnande agenterna har enkelt upplysningarna klara. I alla samtal de håller en jämn nivå och deras lösningar är inga problem att förstå. Vänliga och värdiga vinnare i klassen Försäkring är SPP.

Övriga Nominerade: AFA Försäkring Kundtjänst, AMF Pension


– Resor & Transport
Beställningscentralen för Serviceresor – Region Örebro län

Hit ringer många både morgon och kväll och de trevliga agenterna finns alltid där för sina resenärer. Ett vänligt bemötande är vad som väntar, sitt lugnt i båten så kommer vi och hämtar. Värdiga vinnare i klassen Resor & Transport är Beställningscentralen för Serviceresor – Region Örebro län.

Övriga Nominerade: UL, X-trafik


– Miljö & Energi
Umeå Energi

När du ringer till årets energibolag kan du vara säker på att någon alltid svarar. En strålande tillgänglighet och hög kompetens kännetecknas de vinnande agenterna. I år var det enormt jämnt i klassen Miljö & Energi, men i tuff konkurrens står slutligen Umeå Energi som segrare.

Övriga Nominerade: Göta Energi, Uddevalla Energi


– Handel & Support
Sector Alarm AB

Snabbt och trevligt får vi svar av agenter som både kunskap och vänlighet har. Kniviga frågor och telefonen går varm, varje samtal tas hand om som larm. Vinnare i klassen Handel & Support är Sector Alarm AB.

Övriga Nominerade: Footway, Jula


– Upplysning & Information
Sandvikens kommun

Ett härligt bemötande från start till mål. Med stort engagemang ser agenterna till att vi får bästa hjälp. Ringer du till vinnarna i klassen Upplysning & Information blir du inte besviken, välförtjänt prisas här kommunen Sandviken.

Övriga Nominerade: Bilia Kundservice, Umeå universitet Infocenter


– Färre än 4 000 anknytningar
Direktronik

I den här växeln är strid trafik och många vill ha hjälp med sin teknik. Det råder inga tvivel om vilket företag som har dragit det längsta strået i klassen Färre än 4 000 anknytningar i år. Grattis till Direktronik!

Övriga Nominerade: AFA Försäkring Växel, Bergman & Beving AB


– Fler än 4 000 anknytningar
Sundsvalls kommun

Telefonisterna i klassen Fler än 4 000 anknytningar verkar ha det som kall, att ge utmärkt hjälp i samtliga fall. Efter en tuff kamp med övriga medtävlare står Sundsvalls kommun som slutliga segrare.

Övriga Nominerade: Arbetsförmedlingens Växel, Region Örebro län


– Miss ContactCenter
Felicia Henricsson
, GodEl
Årets Miss ContactCenter möter dig med ett brinnande intresse och stor kunskap, hos den här personen verkar ingen fråga vara för svår.
Det märks att hon gör sitt yttersta för att du ska bli bemött på ett så trevligt sätt som möjligt och man känner verkligen sig i trygga händer.
Priset går till Felicia Henricsson på GodEl.
.

– Mr ContactCenter
Edwin Lindström, Svenska PostkodLotteriet
Med ett genuint glatt humör som smittar av sig hjälper årets Mr ContactCenter dig lätt. Han guidar dig genom lotteriets värld och du kan vara säker på att han hanterar ditt ärende med ett stort engagemang och värme. Stort Grattis säger vi till Edwin Lindström på Postkodlotteriet.

– Miss First Impression
Meg Skog, Lantmännen Ekonomisk Förening
Söker du en respondent hos detta företag kan du vara säker på att få smidig hjälp med ärendet. Alltid glad, alltid tydlig och alltid engagerad, sådan är hon, årets Ms First Impression. Samtalen hanteras fantastiskt och du känner dig bekväm och väl omhändertagen. Hennes sprudlande energi smittar av sig och du kopplas elegant vidare med en känsla av trygghet att hamna rätt. Vi vill ge priset till Meg Skog på Lantmännen Ekonomiska Förening.

– Mr First Impression
Mathias Persson, Direktronik
Om du söker professionell hjälp och vägledning så har du tur om du får tala med den här härliga personligheten. Du får en snabb och säker guidning genom kablarnas värld. Den här telefonistens kunskaper och trivsamma attityd lämnar ingen oberörd och du avslutar varje samtal med ett leende på läpparna.
Värdig Mr First Impression 2017 är Mathias Persson på Direktronik.