Motiveringar 2016

Bilder på vinnare – Lista med vinnare – Bilder från dagen

– Bank & Finans
Lendo

De här agenterna besitter en kunskap på hög nivå, vilket blir tydligt när de effektivt vägleder den inringande genom snåriga lånefrågor. I klassen Bank & Försäkring råder det inga tvivel om vem som drar längsta strået. Vi gratulerar Lendo till en välförtjänt seger.

Övriga Nominerade: 4 finance\Vivus, Zmarta Group


– Business to Business
Visma Advantage AB

I klassen Business to Business finns det en skarp, ja till och med en riktigt vass vinnare. Det här företaget har i år tagit begreppet kundservice till en helt ny nivå genom sin suveräna ärendehantering och sitt förträffliga bemötande. Överlägsen segrare är Visma Advantage.

Övriga Nominerade: DHL Express, Nacka kommun ServiceCenter


– Individförsäkring
SPP

Vill du trygga din framtid ska du ringa till de här hjälpsamma agenterna. På ett vänligt och proffsigt sätt, ser de till att dina pengar placeras rätt, så att du på ålderns höst kan äta dig mätt. Vinnare i klassen Individförsäkring är SPP.

Övriga Nominerade: AFA Försäkring Kundtjänst, AMF Pension


– Resor & Transport
Enheten för särskild kollektivtrafik – Uppsala kommun

Årets vinnare i klassen Resor och Transport visar stort engagemang och initiativtagande. Attityden är på topp och de hjälpsamma agenterna tar tryggt hand om kundens önskemål på bästa sätt. Avgår med segern gör Enheten för särskild kollektivtrafik – Uppsala kommun.

Övriga Nominerade: Taxi Stockholm 15 00 00, X-trafik


-Sakförsäkringar
Agria Djurförsäkring Kundcenter

När du ringer till detta försäkringsbolag får du ett vänligt bemötande och goda råd. I hård konkurrens står Agria Djurförsäkring Kundcenter slutligen som segrare i klassen Sakförsäkring.

Övriga Nominerade: Renault Försäkring, Volvia


– Miljö & Energi
E.ON Kundsupport

I klassen Miljö & Energi får du hjälp av rådgivare som besitter stor kompetens och levererar kundkommunikation på hög nivå. Vill du få ett vänligt bemötande och bra service, ta kontakt med E.ON Kundsupport.

Övriga Nominerade: Kraftringen, Pite Energi Handel AB


– Handel & Support
Sector Alarm AB

Vi hittar glada och tillmötesgående agenter hos det vinnande företaget i klassen Handel & Support. Det är viktigt att vara bäst när det gäller och agera snabbt och lugnt när det smäller. Med proffsen här känns kontakten varm, så ring med förtroende till Sector Alarm.

Övriga Nominerade: Klarna, Samsung Support


– Upplysning & Information
Lernia Kundservice

I klassen Upplysning & Information förväntar man sig en stor portion kunskap och utmärkta svar. Det är precis vad det vinnande företaget utmärker sig för. Högst upp på pallen i år (igen) står Lernia Kundservice.

Övriga Nominerade: Bilia Kundservice, Tikkurila Sverige AB


– Färre än 2 000 anknytningar
Telia Company

Bemötandet hos telefonisterna i den vinnande växeln i klassen Färre än 2000 anknytningar, håller en otroligt jämn och hög nivå. De är pigga och glada och ser raskt till att samtalen kopplas till den respondent som efterfrågas. Liksom förra året står Telia Company högst på pallen.

Övriga Nominerade: AFA Försäkring växel, Direktronik


– Mellan 2 000-5 000 anknytningar
Lantmännen Ekonomisk Förening

När du ringer till segrarna i klassen Mellan 2000 – 5000 anknytningar kan du vara säker på att få svar av telefonister som vet vad de gör. Du kan lita på telefonistens ord och känna dig trygg hela vägen från jord till bord. Grattis till Lantmännen Ekonomisk Förening.

Övriga Nominerade: Bilia Växel, Region Hallands växel i Halmstad


 

– Fler än 5 000 anknytningar
Länsstyrelsernas gemensamma Telefonistorganisation

Bäst i klassen med störst kapacitet, då känns det bra att du från början vet. Här ges bemötande som gör dig varm, direkt från statens förlängda arm. Vinnare i klassen Fler än 5 000 anknytningar är Länsstyrelsernas gemensamma Telefonistorganisation.

Övriga Nominerade: Region Örebro län, Telia 90100


– KommunSpecial
Bodens kommun

Behöver du kontakta denna kommun kan du vara säker på att få svar av tillmötesgående och trevliga telefonister. Får du inte svar direkt, kopplas du smidigt vidare till hjälpsamma respondenter på förvaltningarna. Segrare i klassen KommunSpecial är Bodens kommun.

Övriga Nominerade: Sundsvalls kommun, Vindelns kommun


– Miss ContactCenter
Therese Blomgren
, Jula
Årets Ms ContactCenter är alltid lika glad, trevlig och hjälpsam. Hon är en person som har det där ”lilla extra” som vi verkligen uppskattar. Ett stort Grattis säger vi till Therese Blomgren på Jula.

– Mr ContactCenter
Tommy Hellström, X-trafik
Med ett personligt och varmt bemötande ger Mr ContactCenter dig det absolut bästa mottagandet du kan få. Han är serviceinriktad till max och lämnar ingen fråga obesvarad. Värdig vinnare är Tommy Hellström på X-trafik.

– Miss First Impression
Margaretha Jarvin, Direktronik
När Årets Miss First Impression tar emot ditt samtal så kan du vara säker på att hon gör sitt bästa för att lösa ditt ärende.
Hon visar engagemang och har en förträfflig servicekänsla. Vi gratulerar Margaretha Jarvin hos Direktronik till priset.

– Mr First Impression
Tony Jansson, Bilia Växel
Det är en alltigenom trevlig telefonist som tilldelas priset som årets Mr First Impression. Hans glada och tillmötesgående attityd gör att första intrycket av företaget blir positivt.
Priset går till Tony Jansson i Bilias växel.