Motiveringar 2015

Bilder på vinnareLista med vinnareBilder från dagen

– Bank & Finans
Lindorff AB

När man ringer hit möts man av mycket professionella och sakliga agenter. Vilket ärende man än har så kan man lita på att man får ett korrekt svar samt ett sansat bemötande. Agenterna tar sig tid att förklara vad som gäller, vilket skapar trygghet för den inringande. I klassen Bank & Finans står Lindorff AB som segrare.

Övriga Nominerade: Marginalen Bank, Nordea Kundcenter


– Business to Business
Visma Advantage AB

Årets vinnare i klassen Business to Business är oerhört professionella och vägleder kunden på ett smidigt sätt med sin höga kunskap. Det råder inga som helst tvivel om att Visma Advantage AB står som segrare.

Övriga Nominerade: DHL Express, Nacka kommun ServiceCenter IT & Support


– Individförsäkring
SPP

Vinnaren i klassen Individförsäkring har ett högt engagemang och ger oss bra underlag inför viktiga försäkringsbeslut. Som kund känner man stor trygghet då ingen fråga lämnas obesvarad. Tydlig information och ett bra bemötande är A och O, vilket agenterna hos SPP verkligen anammar.

Övriga Nominerade: Allra Försäkring AB, AMF Pension


– Resor & Transport
Öresundstågens Bokningssupport

Det råder inga tvivel om vilka segrarna i klassen Resor & Transport är, deras utomordentliga service är outstanding. Med ett fantastiskt bemötande leder deras snabba korrekta svar oss dit vi vill. De som tryggt och säkert tar oss hela vägen hem är Öresundstågens Bokningssupport.

Övriga Nominerade: Taxi Stockholm 15 00 00, UL


-Sakförsäkringar
Länsförsäkringar Stockholm

Agenterna som möter dig i det här ContactCentret är tillmötesgående och trevliga. Här får du kompetent hjälp och bra råd om hur du ska navigera i den snåriga försäkringsdjungeln. I en jämn kamp i klassen Sakförsäkringar gratulerar vi Länsförsäkringar Stockholm som i år drar det längsta strået.

Övriga Nominerade: Renault Försäkring, Volvia Försäkringar


– Miljö & Energi
GÖTA ENERGI

Det här företaget har verkligen den rätta gnistan. Agenterna har en enorm närvaro och bemöter kunden med en otroligt härlig attityd och stor kunskap. I klassen Miljö & Energi var det hård konkurrens och vi överlämnar slutligen med varm hand den goa gubben till GÖTA ENERGI.

Övriga Nominerade: E.ON Kundsupport, GEAB


– Handel & Support
LensWay

I klassen Handel & Support håller årets vinnare en väldigt jämn och hög nivå och som inringande kan man räkna med ett sympatiskt och drivet mottagande. Agenterna briljerar med sin kunskap och levererar klarsynta och tydliga svar. Högst på pallen hamnar LensWay.

Övriga Nominerade: H&M, Sector Alarm AB


– Upplysning & Information
Lernia Kundservice

Att det här företaget har gjort sin läxa är ganska uppenbart, då de ger ett oerhört kunnigt intryck. Med sin väldigt pigga och härliga framtoning kan de snabbt ge dig den hjälp du behöver. Vinnare i klassen Upplysning & Information är Lernia Kundservice.

Övriga Nominerade: Sandvikens Kommuns Medborgarservice,
Systembolagets kundtjänst


– Färre än 2 000 anknytningar
TeliaSonera HK/Coor

Den segrande växeln i klassen Färre än 2000 anknytningar har oerhört vänliga och proffsiga telefonister. Man blir väl omhändertagen och telefonisterna är noga med att följa upp samtalen och se till att den inringande verkligen hamnar hos sökt respondent. Segern går tveklöst till TeliaSonera HK/Coor

Övriga Nominerade: AFA Försäkring, DeLaval International AB


– Mellan 2 000-5 000 anknytningar
Region Halland/Televäxeln i Varberg

Segraren i klassen Mellan 2 000 och 5 000 anknytningar är ett otroligt rutinerat gäng och man känner sig oerhört välkommen i växeln. Med stor kunskap så tar de effektivt och tryggt den inringande vidare till rätt ställe.
Region Halland/Televäxeln i Varberg är utan tvekan en värdig vinnare.

Övriga Nominerade: Lantmännen Ekonomisk Förening, Trygg-Hansa


 

– Fler än 5 000 anknytningar
Telia 90100/Coor

Telefonisterna som tar hem vinsten i denna klass hanterar samtalen med stor skicklighet. De är effektiva, vänliga och som inringande känner man sig oerhört trygg. Det råder inget tvivel om att vinnare i klassen Fler än 5 000 anknytningar är Telia 90100/Coor

Övriga Nominerade: Region Örebro län, Uppsala universitet Växel


– KommunSpecial
Tidaholms kommun

Som inringande medborgare möts vi av mycket glada, pigga och kompetenta telefonister. Här får vi hjälp med ärendet direkt eller får veta vem som ska hjälpa oss efter vidarekopplingen. Väl framme på förvaltningarna blir vi mottagna av respondenter som har ett trevligt och hjälpsamt bemötande. Årets segrare i klassen KommunSpecial är Tidaholms kommun.

Övriga Nominerade: Nordmalings kommun, Umeå kommun


 

– Miss ContactCenter
Evalena Rysjö
, Avis Biluthyrning Karlstad
Med sin jordnära personlighet och glimten i ögat får årets Ms ContactCenter sina kunder att känna sig tryggt parkerade i hennes kunniga famn. Det råder inga som helst tvivel om engagemanget hon visar i varje samtal. Vi får lov att gratulera Evalena Rysjö på Avis Biluthyrning.

– Mr ContactCenter
Rein Oja, Nacka kommun ServiceCenter IT & Support
Årets Mr ContactCenter bemöter dig med samma genuina engagemang och värme oavsett väder och vind. Han visar en enorm professionalism och kunskap då ingen fråga upplevs för svår. Vi säger grattis till Rein Oja på Nacka kommun ServiceCenter.

– Miss First Impression
Mia Karlsson, Bodens kommun
Som inringande blir man alltid lika glad när årets Miss First Impression hälsar välkommen med sin mycket trivsamma röst. Hon har ett omtänksamt och engagerat bemötande, och när hon svarar vet man definitivt att man är i trygga händer. Vinnare är Mia Karlsson, telefonist på Bodens kommun.

– Mr First Impression
Mikael Helmersson, Länsstyrelsen i Kronobergs län
Den här telefonisten har alltid ett lika trevligt bemötande och som inringande känner du ett genuint engagemang från honom. Han är effektiv och professionell och du möts av hjälpsamhet och en vänlig samtalston när du får honom på tråden. Därför är det inte svårt att tilldela Mikael Helmersson Länsstyrelsen i Kronobergs län priset som Mr First Impression.