Motiveringar 2014

Bilder på vinnareLista med vinnareBilder från dagen

– Bank
Nordnet Bank

Varje mynt har två sidor. Vinnare i klassen Bank har visat att myntets framsida alltid ska vändas mot kunden. Med rätt attityd och ett stort engagemang får kunden professionell hjälp. Vinnare är Nordnet Bank

Övriga Nominerade: FOREX Bank, SevenDay


– Business to Business
DHL Express

I klassen Business to Business tar de vinnande agenterna raskt hand om ditt ärende. Att de dessutom är förtroendeingivande och trevliga samt håller en jämn och hög nivå på bemötandet, gör att DHL Express hamnar högst på pallen i år.

Övriga Nominerade: Bisnode, FedEx Express


– Försäkring
Trygg-Hansa Kundservice Personal Lines

I hård kamp mot vassa konkurrenter försäkras kunden ett tryggt omhändertagande. Det bygger på att aktivt lyssna, reagera och agera. Ett vinnande koncept som präglas av ett brinnande intresse för kunden.
Vinnare i klassen Försäkring är Trygg-Hansa Kundservice Personal Lines.

Övriga Nominerade: Renault Försäkring, Volvia Försäkringar


– Resor & Transport
Öresundstågens Bokningssupport

I klassen Resor och Transport kämpar sjö mot land. Även om din resa inte bara sker inom Sverige så kan du känna dig trygg när du ringer till dessa kompetenta agenter. Årets vinnare tuffar på genom att hålla en hög och jämn servicenivå,
Öresundstågens Bokningssupport avgår med segern.

Övriga Nominerade: Birka Cruises, UL


– MedborgarService
Upplands-Bro kommun Kundcenter

För en kommuns invånare är en väl fungerande medborgarservice oerhört viktig. Årets vinnare i klassen MedborgarService har visat bred kunskap, nyfikenhet och ett intresse för att ge inringande besked i alla möjliga och omöjliga frågor. De har definitivt lyckats bygga en bro mellan kommunen och medborgarna.
Segern går till Upplands-Bro kommun kundcenter

Övriga Nominerade: Nacka kommun Kontaktcenter, Sollentuna kommun Kontaktcenter


– Miljö & Energi
Borås Elhandel AB

I klassen Miljö & Energi har årets segrande bolag visat sig vara oerhört tillmötesgående och engagerade. Med ett energifyllt och bra bemötande där kunden erbjuds det ”lilla extra”, placerar sig slutligen Borås Elhandel på en hedrande förstaplats.

Övriga Nominerade: E.ON Kundsupport, Skellefteå Kraft


– Handel & Support
Svenska PostkodLotteriet AB

Ett samtal till det segrande företaget i klassen Handel & Support gör alla till vinnare. Här möts du av professionella agenter som kvickt ger dig besked gällande dina funderingar. Förstapriset tillfaller Svenska PostkodLotteriet AB.

Övriga Nominerade: Klarna AB, Samsung Support


– Upplysning & Information
Svensk Travsport

När du ringer till det här företaget kan du lita på att få rätt information. Agenterna har bred kunskap, jobbar effektivt och svarar alltid i telefon, trots det var det en kamp ända in på mållinjen gentemot konkurrenterna.
Vinnaren i klassen Upplysning & Information är Svensk Travsport.

Övriga Nominerade: Lernia Kundservice, .SE Direkt


– Mindre än 1 500 anknytningar
TeliaSonera HK/Coor

När man ringer till ett företag är det både viktigt att komma fram och att bli väl bemött. Det här företaget kombinerar allt som behövs för en positiv kundupplevelse. I klassen Mindre än 1 500 anknytningar finns det en självklar vinnare,
TeliaSonera HK/Coor.

Övriga Nominerade: AFA Försäkring, Systembolaget växel


– Mellan 1 500-4 000 anknytningar
SLU

Vinnarna i klassen Mellan 1 500 – 4 000 anknytningar skiljer agnarna från vetet genom sitt professionella agerande. Här svarar trevliga och glada telefonister och med ett odiskutabelt resultat så är SLU en solklar vinnare!

Övriga Nominerade: Lantmännen Ekonomisk Förening, Telenor Sverige AB


– Mellan 4 000-8 000 anknytningar
Uppsala universitet växel

Den här organisationen kan ge svar på tal i en positiv anda. Trots en mångfacetterad verksamhet som ibland kan vara svår att få grepp om, lotsar telefonisterna de inringande vidare på ett enastående sätt.
Vinnare i klassen Mellan 4 000 – 8 000 anknytningar är Uppsala universitet växel.

Övriga Nominerade: Sörmland landstingsservice AB,
Landstinget i Värmland Televäxelenheten


– Mer än 8 000 anknytningar
Vattenfall AB/KalixTele24

När du ringer till det här företaget möter du telefonister som på ett utomordentligt sätt tar hand om dina ärenden. Det professionella bemötandet är slående. I klassen Mer än 8 000 anknytningar forsade en klar segrare fram, och det är
Vattenfall AB/KalixTele24.

Övriga Nominerade: Telia 90100/Coor, Örebro läns landsting


– KommunSpecial
Bjurholms kommun

Hos segraren i klassen KommunSpecial möts inringande medborgare av engagerade och noggranna telefonister. Inga ärenden lämnas åt sitt öde och väl framme på förvaltningarna kan du räkna med att få fortsatt god hjälp. Den stora gubben går till Bjurholms kommun.

Övriga Nominerade: Bodens kommun, Robertsfors kommun


– Miss ContactCenter
Ida Dahlin
, Nordea
Det här med slantar är inga problem för årets Ms ContactCenter. Hon leder dig glatt och rationellt genom den snåriga bankvärlden med hjälp av sina goda råd. Ett stort Grattis till Ida Dahlin på Nordea.

– Mr ContactCenter
Staffan Brännstam, Systembolaget
Hos årets Mr ContactCenter vilar inga betänkligheter. Han briljerar dag efter dag med sin lysande kunskap. Att han därtill är effektiv och gladlynt gör inte saken sämre. Vi höjer glaset för Staffan Brännstam från Systembolaget ikväll.

– Miss First Impression
Ellen Nyström, SLU
Vi konstaterar raskt att årets Ms First Impression inte tycks ha några dåliga dagar. Oavsett när vi ringer och får svar av henne, möts vi av samma positiv och glada ton. Solen lyser alltid hos Ellen Nyström på SLU.

– Mr First Impression
Kim Holmberg, Umeå och dess kranskommuner
Årets Mr First Impression navigerar snabbt mellan orterna. Han är professionell och vänlig samt ser till att man hamnar rätt för sitt ärende. Det norrländska lugnet känns tryggt och bra och Kim Holmberg har koll på Umeå och dess kranskommuner.