Motiveringar 2013

Bilder på vinnareLista med vinnare – Bilder från dagen

– Bank
FOREX Bank

Årets vinnare i klassen Bank har genom att visa sig kunniga och pålitliga gjort sig välförtjänta av denna seger. Här kan man räkna med ett professionellt och vänligt bemötande samt att man snabbt får den hjälp man behöver.
Som vinnare utses FOREX Bank.

Övriga Nominerade: Nordax, Nordea Kundcenter


– Business to Business
DHL Express

Hos detta kompetenta ContactCenter kan man förvänta sig ett hjälpsamt mottagande. I klassen Business to Business visar företaget att man kan leverera effektivitet och noggrannhet i expressfart och vinsten går därför till DHL Express.

Övriga Nominerade: Bisnode Information AB, FedEx Express


– Försäkring
SPP

2013 års vinnare i klassen Försäkring tar väl hand om varje inringande kund och får denne att känna sig betydelsefull. Tack vare agenternas omfattande kompetens och trivsamma ärendehantering segrar SPP.

Övriga Nominerade: Renault Försäkring, Volvia Försäkringar


– MedborgarService
Vellinge kommun

I den här kommunen lämnas ingen fråga åt slumpen. Den hjälpsamma personalen utmärker sig genom starkt initiativtagande och servicen håller en genomgående hög standard. Segrar i klassen MedborgarService gör: Vellinge kommun.

Övriga Nominerade: Enköpings kommun Teknikförvaltningen, Upplands-Bro kommun


– Miljö & Energi
E.ON Kundsupport

Här lämnas ingen till att famla i mörkret då varje samtal tas om hand på ett glädjande och energifyllt sätt. Så ge en varm applåd till vår segrare i klassen Miljö & Energi:
E.ON Kundsupport!

Övriga Nominerade: Borås Elhandel AB, Nordic Green Energy


– Order & Försäljning
H&M

Vinnaren i klassen Order & Försäljning utmärker sig med en lättsam framtoning och hög kunskapsnivå. I detta ContactCenter är ingen fråga för svår, oavsett smak och storlek får alla tydlig och effektiv hjälp. Stort grattis till H&M!

Övriga Nominerade: Carglass Sweden AB, LensWay


– Resor & Transport
X-trafik

Årets vinnare i klassen Resor & Transport visar hög kvalité och deras trivsamma serviceanda får samtalen att gå som på räls. Våra resmål må variera, men det är alltid hit vi vill ringa. Avgår med segern gör X-trafik!

Övriga Nominerade: Länstrafiken Örebro AB, UL


– Säkerhet & Support
Sector Alarm AB

Med erfarenhet och yrkessäkerhet tas varje samtal om hand och hanteras på bästa sätt. Det här skickliga ContactCentret bjuder på oerhört bra service och vi känner oss mycket säkra då vi korar Sector Alarm till årets vinnare i klassen Säkerhet & Support.

Övriga Nominerade: Nacka kommun ServiceCenter IT & Support,
Stanley Security Solutions


– Upplysning & Information
Memira AB

I år har vi verkligen fått upp ögonen för den här nykomlingen. Bemötandet i detta ContactCenter känns välkomnande och förtroendeingivande, därför utser vi klarsynt Memira till segrare i klassen Upplysning & Information.

Övriga Nominerade: SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB, Svensk Travsport


– Mindre än 1 500 anknytningar
Swedish Match North Europe AB

Som inringande till den här växeln möts man av positiva och säkra telefonister. De håller en jämn och hög nivå och tycks aldrig tappa gnistan. Vinnare i klassen Mindre än 1500 anknytningar är Swedish Match.

Övriga Nominerade: Kungliga biblioteket, TeliaSonera HK/Coor


– Mellan 1 500-3 000 anknytningar
Länsstyrelsernas gemensamma Telefonistorganisation

Det råder inga tvivel om att telefonisterna som står högst på pallen i klassen Mellan 1500-3000 anknytningar är ytterst professionella. De hanterar samtalen med bravur och är kunniga, effektiva och artiga. Som självklara vinnare utses
Länsstyrelsernas gemensamma Telefonistorganisation.

Övriga Nominerade: Skandia, Vattenfall Ringhals


– Mellan 3 000-7 000 anknytningar
Telenor Sverige AB

Hos vinnarna i klassen Mellan 3000-7000 anknytningar möts man av säkra och effektiva telefonister. Inga ärenden är för svåra och det påfallande goda bemötandet gör att
Telenor Sverige står som slutgiltig segrare.

Övriga Nominerade: SLU, Umeå universitet


– Mer än 7 000 anknytningar
Örebro läns landsting

Telefonisterna visar en hög kompetens och agerar förträffligt gentemot inringande medborgare. Man får ett sympatiskt bemötande som håller en god kvalité år efter år. Vinnaren är, för femte året i rad, Örebro läns landsting.

Övriga Nominerade: Telia 90100/Coor, Vattenfall AB Huvudväxeln


– KommunSpecial
Tranås kommun

Här är en kommun vars personal verkligen tycks vara måna om sina medborgare och den hjärtliga stämning man möts av när man ringer in smittar av sig. Både växeln och förvaltningarna visar ett oerhört engagemang för att varje enskilt ärende ska hanteras på bästa sätt. Det är med glädje vi utnämner Tranås kommun till vinnare i klassen KommunSpecial.

Övriga Nominerade: Bodens kommun, Ludvika kommun


– Miss ContactCenter
Anna Ivarsson
, Jordbruksverket
Med en härlig initiativförmåga ger Miss ContactCenter 2013 klara och tydliga svar.
Oavsett vilken dag man än får prata med henne är hon alltid lika glad och positiv.
Årets Ms ContactCenter visar prov på enorm professionalism och kunskap.
Priset går till Anna Ivarsson från Jordbruksverket.

– Mr ContactCenter
Jim Nordqvist, Skånetrafiken/Öresundståg
Tydlig, initiativtagande och professionell är ord som beskriver årets Mr ContactCenter.
Med hög kunskapsnivå och noggrannhet styr han samtalen och hjälper oss på rätt spår.
Priset går till Jim Nordqvist från Skånetrafiken.

– Miss First Impression
Elisabet Tell, Tranås kommun
Årets Miss First Impression hänför oss alla med sitt fantastiskt välkomnande och omtänksamma bemötande. Det är en verklig fröjd att få svar av henne för då vet man att man är i goda händer. Ett stort grattis till Elisabet Tell från Tranås kommun.

– Mr First Impression
Mikael Helmersson, Länsstyrelsernas gemensamma Telefonistorganisation
Att få svar av 2013 års Mr First Impression är en angenäm upplevelse. Stämningen i samtalen är fantastiskt god och servicen likaså. Vi är glada att få överlämna undersökarnas pris till Mikael Helmersson för hans ambitiösa bemötande i Länsstyrelsens växel.