SM 2008

Vinnare och nominerade företag 2008

Den 22 januari 2009 utnämndes för sjuttonde gången vinnarna i SM i Telefoni & Kundservice. Prisutdelningen samt efterföljande middag och show var på Polstjärnan Lyran Konferens.


 

 

Konferencier var en av Sveriges mest rutinerade och omtyckta programledare, Katarina Hultling, som med humor och värme presenterade klassernas olika segrare.

 

 



Årets föreläsare var Atle Johansen. Han uppskattas speciellt för sitt medmänskliga sätt att bekräfta sina åhörare som vardagshjältar. Atle talar mycket om vikten av att skapa en positiv anda bland medarbetare. Han förmedlar konkreta nycklar för framgång och lycka i våra relationer på arbetsplatsen och på hemmaplan.

 


Jury:
Nisse Sundberg – Nortel användarförening
Magnus Sjölund – United Audio Starlight AB
Berith Elgbro – Myndigheten för samhällsskydd och beredskap – MSB
Lars-Ola Lundqvist – CallCenter Institute – CCI
Mari Gustavsson – IKEA Kundservice – Varuhuschef Älmhult


Dagen avslutades med storartad underhållning av Brolle & Månsson Allstars. Undersökarnas favoriter bland alla duktiga SM deltagare belönades med personliga priser.

Mr First Impression: Magnus Wallin, Relacom AB
Ms First Impression: Margareta Dahlberg, Sverigeväxeln Husqvarna/Electrolux
Mr ContactCenter: Patrik Bergquist, E.ON kundsupport Sverige AB
Ms ContactCenter: Cecilia McGuire, SATS